„SPOLEČNĚ A ZODPOVĚDNĚ“
Tak se jmenuje projekt, který na naší škole proběhl v rámci Evropského týdne udržitelného rozvoje. Jeho cílem bylo seznámit žáky 7. a 8. třídy s tématem udržitelného rozvoje a problémy, kterými se zabývá. Dvoudenní seminář si pro naše žáky připravili studenti Univerzity Palackého v Olomouci a členové studentského spolku Udržitelný Palacký Jirka Vlček a Matěj Kameník.
V 7. třídě jsme začali vlastní definicí udržitelného rozvoje a pokusili se zjistit, co děti o problematice ví a co pro ně znamená. Prostřednictvím internetových stránek jsme si vysvětlili, co se skrývá za pojmem nerovnost, různá videa doplňovala povídání, hráli jsme hry a soutěžili jsme. Následně se žáci seznámili se 17 cíli udržitelného rozvoje, které vznikly pod záštitou OSN. Nakonec si každá skupinka vybrala jeden z těchto cílů, který zpracovala a odprezentovala ostatním spolužákům.
Žáci 8. třídy se po úvodním seznámení se s tématem zabývali nejpalčivějšími problémy naší planety. Pomocí povídání, videí, her a počítačových programů získali potřebné informace, aby mohli zpracovávat plakáty na téma znečištění oceánů, globální oteplování, odpady nebo energetické zdroje. I osmáci nás se svými výtvory seznámili a některá řešení problému byla skutečně originální.
Na konec si každý odnesl pamětní list.
Pokud vás příspěvek inspiroval, nabízím zajímavé odkazy.
světová čísla v aktuálním čase