Propagační leták OP (ve formátu PDF)
Prezentace projektu (ve formátu PDF)
Tento projekt probíhal za partnerství s Mateřskou školou Štěchovice, jíž se udržitelnost také bezprostředně dotýká. V letošním školním roce jsme byli ve třetím roce udržitelnosti tohoto projektu. Díky finančnímu příspěvku od našeho zřizovatele mohly být na Základní škole ve Štěchovicích opět uskutečněny tyto aktivity:
- V září proběhl týdenní stimulační kurz pro všechny žáky prvního ročníku, tedy dvou prvních tříd, pod vedením třídních učitelek Mgr. Lucie Dražilové, Bc. Anny Suchomelové a za pomoci asistentky paní Špínové. Tento týden napomohl žákům ke správnému školnímu rozjezdu a rodičům a třídním učitelkám poskytl přehled o druzích individuálních potřeb, případně nutnosti speciálně pedagogického vedení pro jednotlivé děti.
- Po celý školní rok byla poskytována speciálně pedagogická péče žákům se specifickými vzdělávacími potřebami, kteří navštěvují třídy prvního stupně naší školy. Tuto péči jim poskytovala v ranních – nultých hodinách speciální pedagožka Mgr. Lucie Dražilová, která při své práci s některými dětmi využívala Feurstainovu metodu. Dovednost využívat tuto metodu, jako účinného nástroje osobnostního rozvoje dětí, získala v rámci intenzivního školení, které bylo uskutečněno během realizace výše zmiňovaného projektu.
- 13. května proběhl seminář pro rodiče našich současných i budoucích žáků a také pro každého zájemce z řad veřejnosti na téma Výuka matematiky na 1. stupni podle profesora Hejného. Seminář proběhl pod vedením RNDr. Ivany Koutské a Mgr. Jany Beránkové. Jeho snahou bylo odbourat mýty a předsudky o této metodě, vysvětlit práci s touto metodou a její účinky na rozvoj logiky a utváření matematických představ u dětí.
- V červnu proběhl týdenní relaxační kurz pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami napříč třídami prvního stupně opět pod vedením Mgr. Lucky Dražilové, za pomoci Bc. Anny Suchomelové a asistentky paní Špínové. Jeho cílem bylo děti po náročném a pro ně vyčerpávajícím školním roce zrelaxovat, pomoci jim zhodnotit uplynulý školní rok a připravit je na prázdninový odpočinek tak, aby byl pro ně co nejúčinnější.